Planujesz wypuścić linię koszulek z oryginalnymi wzorami? A może chcesz wykonać nadruk na koszulki dla pracowników swojej firmy? Niezależnie od motywacji z pewnością zastanawiasz się ile kosztuje taka inwestycja i od czego dokładnie zależy jej cena.
Pytanie “ile kosztuje nadruk na koszulce?” bardzo często pojawia się w rozmowach z klientami, którzy są zainteresowani profesjonalnym ozdabianiem odzieży. W tej kwestii nie ma jednak jednej prawidłowej odpowiedzi. Cena za taką usługę jest wypadkową wielu czynników i zawsze ustalana jest indywidualnie. Jednak, aby nieco rozwiać wątpliwości, w dzisiejszym artykule Multicolor przybliży kwestie, od których zależna jest wycena zamówienia koszulek. Zapraszamy do lektury!
Wybierając konkretną metodę należy wziąć pod uwagę wzór na koszulkę, który chce się nadrukować. Często to właśnie on determinuje użycie danej techniki drukarskiej. Poszczególne sposoby i farby mają swoje wyjątkowe właściwości oraz zastosowania. Każde z nich zapewnia inny efekt, wytrzymałość oraz trwałość. Każda z nich ma też swoją ustaloną cenę. Na przykład sitodruk sprawdza się idealnie w sytuacjach, gdy wzory nie są skomplikowane. Z kolei do grafik z przejściami tonalnymi w kolorach zdecydowanie bardziej nada się druk cyfrowy. Haft komputerowy, folia flex i flock to metody, które są bardzo efektywne, zwłaszcza na odzieży, ale ich cena jest wyższa niż w przypadku standardowych nadruków.
Każdy materiał wykorzystywany do uszycia koszulek ma swoje odmienne właściwości dlatego, aby uniknąć niesatysfakcjonującego efektu, warto zasięgnąć w tym temacie porad fachowców. W Multicolor dokładnie słuchamy oczekiwań klientów, aby móc dopasować do nich konkretne metody nadruku i rodzaje materiałów. Uświadamiamy jak dużą rolę odgrywa rodzaj powierzchni tkaniny – czy jest gładka, chropowata albo śliska. Jest też wiele materiałów, które są trudne do zadrukowania i w ich przypadku potrzeba użyć specjalnych farb, przez co cena zamówienia rośnie. Do takich przypadków należy chociażby odzież sportowa i termiczna.
W przypadku większości firm drukarskich cennik wygląda inaczej, gdy klient zamawia koszulki na miejscu, u realizatora nadruków. Zazwyczaj są to ceny bardziej opłacalne, dlatego możliwość kupienia różnych tkanin albo odzieży jest atrakcyjną ofertą. Część klientów przystaje na to, a druga część dostarcza swoje materiały z innych źródeł. Warto pamiętać, że jeżeli zaopatrujemy się w tkaniny u tej samej firmy, która wykonuje nadruk, mamy gwarancję, że są one przetestowane i doskonale nadają się do tego, aby je zadrukować.
W przypadku ozdabiania większej ilości koszulek warto dowiedzieć się czy technika druku, którą wybraliśmy jest korzystna w takim nakładzie, jaki planujemy. Im więcej sztuk, tym wyższa cena za zamówienie, jednak cena za pojedynczą koszulkę może ulec znacznemu zmniejszeniu jeśli zamówienie jest hurtowe. Tak dzieje się na przykład w przypadku sitodruku. Jest to bardzo opłacalna metoda, gdy w grę wchodzi zadrukowanie dużej ilości materiałów. Cena nadruku na pojedynczej koszulce wygląda zupełnie inaczej od tej za kilka tysięcy sztuk. Aby użyć druku sitowego trzeba wykonać specjalną matrycę, przez którą zostaną przepuszczone farby. Jeśli matryca już istnieje, można ją wielokrotnie wykorzystać, dzięki czemu cena zamówienia nie idzie w górę. Jeżeli chodzi o inne metody, najczęściej cena pojedynczej koszulki spada wraz ze wzrostem zamówienia.
Oryginalne koszulki z własnym nadrukiem to cel niemal każdego projektanta mody albo właściciela firmy, który chce zwiększyć jej widoczność na co dzień. Wielkość nadruku, stopień skomplikowania oraz ilość użytych kolorów mają znaczący wpływ na cenę. Proste napisy na koszulki będą inaczej wycenione niż rozbudowane, pełne kolorów grafiki. Cena za nadruk jest także uzależniona od tego, czy klient dostarcza już gotowy projekt graficzny, czy zleca jego opracowanie firmie drukarskiej. Jeżeli graficy dostają zlecenie, aby zaprojektować lub przerobić grafikę, cena za całą usługę zwiększa się. Podnosi się też w przypadku, gdy wzór jest bardzo specyficzny i do jego wykonania trzeba użyć specjalnych, niestandardowych farb i metod.
Koszulka na zamówienie powinna być wykonana z najlepszych materiałów, a nadruk ma być nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale także trwały. Właśnie dlatego, chcąc złożyć zamówienie, warto wybrać wykonawcę, który fachowo zajmie się zleceniem.
Multicolor to firma, która od 1977 roku świadczy różnego rodzaju usługi drukarskie na najwyższym poziomie. Nasza specjalność to sitodruk, ale w ofercie można znaleźć wiele innych rodzajów druku i metod ozdabiania. Nasi pracownicy służą pomocą i radą przy wyborze techniki wykonania, materiałów i farb. Wspólnie ustalamy korzystne rozwiązania, które spełnią oczekiwania danej osoby lub firmy. Wycena zawsze jest uczciwa, indywidualna i ustalona w porozumieniu z klientem. Ile kosztuje profesjonalny nadruk? Skontaktuj się z Multicolor i poznaj cennik naszych usług.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.