• CENTRUM SITODRUKU
  • 42 214 10 48
  • info@multicolor.com.pl
    logo_80logo_80logo_80logo_80
    • O nas
    • Usługi
      • Druk wodny
      • Druk wywabowy
      • Druk plastizolowy
      • Druk wypukły / 3D
      • Druk glitterowy
      • Druk folią
      • Posypka glitterowa
      • Druk flockiem
      • Aplikacje cekinowe
      • Druk wodny barierowy UV
      • Projektowanie grafiki
    • Kontakt

    Druk cyfrowy czy sitodruk – kiedy wybrać daną technikę?

    Wielu klientów, planujących zlecenie wykonania nadruków na odzieży (zarówno w dużych nakładach, jak i w detalu) zastanawia się, co jest lepszym rozwiązaniem – sitodruk czy druk cyfrowy. Każda metoda druku na tkaninach ma swoje zalety, jednak to te dwie cieszą się największą popularnością. Istnieją między nimi różnice, które sprawiają, że w konkretnych przypadkach lepiej sprawdzi się sitodruk, a w innych druk cyfrowy. Chcesz zamówić koszulki z logiem firmy, prezent dla kogoś bliskiego lub zamówić partię autorskiej odzieży, a nie wiesz, która technika będzie najbardziej odpowiednia? Nasz poradnik rozwieje Twoje wątpliwości.

    W jakich sytuacjach powinno wybrać się druk cyfrowy?

    Zacznijmy od tego, na czym polega druk cyfrowy. Urządzenia do wykonywania nadruków na tkaninach wykorzystujące druk cyfrowy przypominają w działaniu standardowe drukarki atramentowe. Nie ma tu konieczności przygotowywania szablonów, wystarczy projekt grafiki lub napisu. Z tego powodu druk cyfrowy opłaca się już w przypadku zamówienia jednej sztuki odzieży, co odróżnia go od nanoszenia nadruków metodą sitodruku. Sprawdzi się w przypadku drukowania na materiale wszelkich zdjęć w kolorze i obrazów. To nowoczesna technologia znakowania odzieży, która pozwala na doskonałe odwzorowanie głębi kolorów i szczegółów wzoru.

    Słabe strony druku cyfrowego

    Słabą stroną druku cyfrowego jest jego trwałość. W rozważaniach “sitodruk czy druk cyfrowy?” warto mieć na uwadze, jakie jest przeznaczenie odzieży. Jeśli ma ona podbić rynek mody, druk cyfrowy może okazać się zbyt mało trwały. Nie znaczy to, że nie jest wytrzymały, ale znacznie ustępuje pod tym względem sitodrukowi. Warto mieć przy tym na uwadze, że w przypadku zamówienia małej ilości druk cyfrowy jest bardzo opłacalny, przy zlecaniu nadruków w średnim i dużym nakładzie będzie on bardzo kosztowny. Dlatego najczęściej stosuje się go podczas wykonywania pojedynczych nadruków. Ponadto można go nanieść tylko na bawełnę lub na materiał z niewielką domieszką poliestru.

    Ceny druku cyfrowego

    Zamawiając jedną białą koszulkę ze średniej wielkości nadrukiem będziemy musieli zapłacić około 30 złotych. Im większy nadruk, tym wyższa jest cena – duży print oznaczać będzie kwotę około 50 złotych za jedną koszulkę. W przypadku kolorowej odzieży kwota również wzrasta. Zamawiając większą liczbę sztuk warto próbować negocjować stawkę z drukarnią.

    Kiedy wybrać druk cyfrowy?

    Druk cyfrowy, podsumowując, sprawdzi się najlepiej podczas wykonywania niewielkiego nakładu, a zwłaszcza przy zlecaniu jednej do kilku sztuk. Na bawełnie pozwoli na uzyskanie wysokiej jakości nadruków, co szczególnie widać podczas wykonywania grafik na podstawie zdjęć. To najlepsza z metod w przypadku zlecania jednej sztuki, gdy chcesz na przykład zrobić komuś bliskiemu spersonalizowany prezent.

    Gdzie najlepiej sprawdza się sitodruk?

    Sitodruk to jedna z najstarszych technik znakowania odzieży. Jej korzenie sięgają czasów starożytnych, a sama metoda wywodzi się z Dalekiego Wschodu. Przez tysiące lat sitodruk został znacznie udoskonalony, dzięki czemu stał się jednym z najczęściej wybieranych sposobów zadrukowywania materiału. Wykorzystuje wykonywane specjalnie pod kątem konkretnego zamówienia szablony, przez które przeciska się farby tak, by zadrukowały tylko wybrane obszary. Sitodrukiem można znakować nie tylko odzież, ale także przedmioty codziennego użytku.

    Zalety sitodruku

    Ogromnym atutem sitodruku jest jego trwałość. Niezależnie od tego, jak często będziesz prać ubrania z wykonanymi w ten sposób nadrukami, nie stracą one głębi kolorów. Nadruki są wyraźne; sitodruk doskonale oddaje kontury i głębię barw. Jest bardzo opłacalny w dużych nakładach – im większe ilości zamówisz, tym mniej zapłacisz za jedną sztukę.

    Wady sitodruku

    Ta ostatnia cecha nierozerwalnie wiąże się ze słabą stroną sitodruku – przygotowanie matryc i szablonów generuje koszty stałe, których nie da się ominąć. Raz wykonany szablon można stosować wielokrotnie, dlatego co do zasady im większy nakład, tym bardziej sitodruk się opłaca.

    Cena sitodruku

    W przypadku zamówienia 100 sztuk z nadrukiem w jednym kolorze na białej odzieży zapłacimy około 2,50 zł za jeden egzemplarz. W przypadku zastosowania 5 kolorów cena wzrasta do około 4 złotych. Do tego dochodzi koszt przygotowania matrycy i szablonów do każdego koloru – zwykle będzie to około 50 złotych. Są to średnie wartości jakie obowiązują na rynku, dlatego jeżeli chcesz się dowiedzieć ile Twoje zamówienie by kosztowało – zapraszamy do kontaktu z nami.

    Sitodruk najlepiej sprawdza się podczas zamawiania dużego nakładu, dlatego jest to świetne rozwiązanie podczas zlecania nadruków na potrzeby odzieży firmowej dla wszystkich pracowników. Stosują go także niektórzy przedstawiciele świata mody.

    Podsumowanie

    Sitodruk i druk cyfrowy to tylko dwie z wielu metod znakowania odzieży – te jednak cieszą się największą popularnością. Druk cyfrowy to fantastyczne rozwiązanie, jeśli chcesz zamówić koszulki ze zdjęciem w niewielkim nakładzie. Sitodruk z kolei doskonale sprawdzi się podczas wykonywania grafik w jednym lub kilku kolorach, ale na setkach sztuk. Jeśli nadal nie wiesz, która metoda lepiej się sprawdzi przy Twoim zamówieniu, skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci dokonać wyboru!

    Powiązane wpisy

    Jak zaprojektować oryginalną koszulkę?
    Listopad 30, 2020

    Jak zaprojektować oryginalną koszulkę?


    Czytaj dalej
    Sitodruk w domu
    Październik 29, 2020

    Sitodruk w domu – w jaki sposób?


    Czytaj dalej
    Jak przebiega zamawianie koszulek z własnym nadrukiem w drukarni?
    Wrzesień 29, 2020

    Jak przebiega zamawianie koszulek z własnym nadrukiem w drukarni?


    Czytaj dalej

    Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu Państwa

    © 2019 Multicolor. All Rights Reserved.
        Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Kontynuując wizytę w serwisie wyrażasz zgodę na postanowienia naszej Polityki odnośnie plików cookies. Akceptuję
        Privacy & Cookies Policy

        Privacy Overview

        This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
        Privacy Overview

        This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

        Necessary Always Enabled

        Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

        Non-necessary

        Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.